Arc spirala

Arc spirala

Masina ta a deprins din senin o pozitie ciudata ca si cum o roata ar fi pe pana? Se aud in mers si la curbe zgomote dinspre o roata ca si cum ceva ar bate in caroserie? Sunt suficiente aceste indicii. Cel mai probabil vinovatul de aceste neplaceri este arcul spirala. Dar de ce nu amortizorul sau "bascula"? Pentru a intelege natura defectiunii si motivele pentru care apar aceste simptome in cazul unui arc rupt sau slabit, trebuie sa va insusiti cateva elemente generale despre sistemul de suspensie al masinii.

Indiferent de performantele motorului si de designul exterior, masinile obisnuite, de strada pun cel mai mare accent pe confortul soferului si al pasagerilor. Astfel, exista o categorie de piese auto care defineste placerea condusului si creeaza conditiile necesare unei deplasari line si relaxante pentru persoanele aflate in autoturism. De asemenea, acest sistem asigura un control sporit al masinii. Este vorba de sistemul de suspensie – un ansamblu de piese auto care face legatura dintre caroserie si rotile autoturismului.

Suspensia masinii i-a preocupat pe producatori inca de la primele modele construite vreodata. Prima masina cu suspensie independenta a fost Morgan in 1911. Un secol mai tarziu, in zilele noastre, suspensiile de ultima generatie isi modifica proprietatile prin apasarea unui singur buton, devenind mai rigide sau mai confortabile, in functie de preferintele soferului si de suprafata de rulare. O alta categorie de suspensie care prinde teren, in special in zona autoturismelor de lux este suspensia pneumatica, pe perne de aer. Multi soferi considera acest tip de suspensie perfectiunea in materie, oferind confort total, manevrabilitate ideala, dar si – in unele cazuri – posibilitatea de a ajusta garda la sol a masinii in functie de traseu. Dar mai exista si o alta categorie de soferi care cauta mai degraba performanta decat confortul. Aici vorbim de pasionatii de off road, ale caror masini au cele mai rigide suspensii intalnite. Dar sa ne intoarcem la autoturismele de zi cu zi. Majoritatea masinilor de astazi vin echipate cu o suspensie care poarta numele MacPherson. La autoturismele trecute de prima tinerete, acest sistem este utilizat doar pe puntea din fata, in timp ce pe puntea din spate se poate regasi o suspensie de tip semi-rigida. Azi mai toti producatorii au adoptat solutii pentru o suspensie independenta si pentru puntea din spate.

Piesele auto componente ale sistemuli de suspensie sunt amortizoare, arc spirala, bara stabilizatoare, cu bieletele antiruliu, brat suspensie roata, bucse si articulatii. In sistemul MacPherson, precum si in varianta sa mai evoluata denumita Double Wishbone, arcul invaluie amortizorul si impreuna cu bara stabilizatoare suporta greutatea autoturismului si ii mentin o pozitie corecta fata de drum. In acelasi timp, arcul mai are misiunea de a absorbi socurile produse de denivelari, in timp ce amortizoarele au obligatia de a asigura un contact ferm dintre roata si drum, prin amortizarea vibratiilor caroseriei si ale rotii.

Cheia acestui tip de suspensie este tandemul arc spirala – amortizor. Arcul stocheaza energia absorbita prin comprimare si tinde sa reactioneze firesc prin extensie, fapt ce ar duce la miscari necontrolate si deloc confortabile ale caroseriei. Aici intervine amortizorul care controleaza atat comprimarea cat si extensia arcului. Astfel, modulul de arc-amortizor contribuie impreuna la stabilizarea miscarilor caroseriei, la controlul desavarsit al masinii, dar si la pastrarea unei pozitii de drum cat mai line posibil in orice conditii de drum.

Cel mai comun simptom al unui arc slabit sau rupt este pozitia nefireasca a masinii in stationare sau in timpul mersului. Intrucat arcul spirala are, printre altele, rolul de a pastra postura caroseriei, aceasta se va lasa in zona arcului avariat. De la departare ai putea jura ca masina are pana, dar cand te apropii observi ca roata e intreaga. Daca arcul e rupt, acesta va lovi in mers caroseria si va crea un zgomot imposibil de ignorat.

La fel ca in cazul amortizoarelor, arcurile spirala trebuie inlocuite in pereche cu cel de pe partea opusa a puntii. Altfel, masina ar avea in continuare o postura inclinata, de data asta, spre arcul de pe partea cealalta a puntii. Inlocuirea arcului nu este deloc o operatiune simpla, fiind nevoie de o presa speciala de amorsare a arcului pe amortizor. Cu aceasta ocazie verifica temeinic starea amortizoarelor, a bratului de suspensie roata, a pivotului, a bucselor pentru a te asigura ca depistezi din timp orice alta avarie care te-ar putea aduce inapoi la service cu masina.

Vrei sa achizitionezi arcuri spirala noi? Esti unde trebuie. Aici e cel mai mare magazin de piese auto online din Romania. Poti opta pentru o piesa originala sau aftermarket, in functie de buget. Aici beneficiezi de cel mai convenabil pret pentru orice tip de masina ai nevoie. Cu siguranta vei gasi arcuri spirala Mercedes Vito, arcuri spirala Fiat Linea, arc spirala Passat b6, arc suspensie Golf 4, arc spirala Dacia sau de la orice alta marca auto precum BMW, Volvo, Volkswagen, Nissan, Toyota, Skoda, Seat, Citroen, Peugeot, Fiat etc. Orice masina ai avea, aici gasesti piese auto potrivite. Avem grija sa cumperi exact ce iti trebuie. Alegerea ta tine doar de producatorul si, bineinteles, pretul care te avantajeaza. De exemplu, poti alege sa achizitionezi arc spirala KYB sau arc spirala Magnum, poti sa optezi pentru arc Boge, Monroe, ASAM, Lesjofors, Metzger, Febi Bilstein etc. din cea mai variata gama de piese auto existenta in Romania.

Beneficiezi de consultanta tehnica gratuita oferita de operatori cu vasta experienta. Poti opta pentru o livrare prompta prin curierat rapid, oriunde in tara, iar plata se poate face online sau prin ramburs la curier. Daca esti din Bucuresti, Oradea, Constanta, Ploiesti, Brasov, Cluj, Timisoara, Bacau, Iasi, Galati, Slatina, te așteptăm în magazinele epiesa.ro. Aici vei putea prelua personal piesele comandate online sau vei putea conta pe expertiza consultantilor nostri pentru a identifica cele mai bune si convenabile solutii pentru masina ta. Daca te razgandesti, ai la dispozitie 14 zile sa returnezi produsele cumparate. Fara nicio explicatie, fara nicio suparare. Masina ta merita sa beneficieze de toata atentia ta, iar tu meriti un partener de nadejde cu care poti sa pleci la drum linistit. Nu e o promisiune. E o misiune.

CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2011 - 2020 epiesa.ro - Toate drepturile rezervate