Brat suspensie roata

Brat suspensie roata

Exista piese auto care tin rotile la locul lor, dar care ofera in acelasi timp si un plus de confort si de manevrabilitate soferului. Ele creeaza o legatura flexibila intre sasiu si roata, avand la extremitatile lor bucse, pe partea sasiului si pivoti, pe partea rotii. Aceste piese se numesc bascule, in termeni populari, sau brate suspensie roata si sunt elemente indispensabile, nu doar ale sistemului de suspensie, ci si ale directiei, ba chiar ale masinii privita ca un intreg. Bratul de suspensie vine in forme si dotari diferite, in functie de producatorul auto, respectiv de tipul sistemului de suspensie pe care acest producator il foloseste. Intrucat o mare parte din masinile care se afla azi in circulatie au doua tipuri de suspensie, una pe puntea fata, alta pe puntea spate, si bratele de suspensie sunt diferite, cele de pe fata, spre deosebire de cele de pe spate. Pentru a privi corect aceste aspecte, trebuie sa intelegem mai bine ce inseamna sistemul de suspensie al masinii.

Indiferent de performantele motorului si de designul exterior, masinile obisnuite, de strada pun cel mai mare accent pe confortul soferului si al pasagerilor. Astfel, exista o categorie de piese auto care defineste placerea condusului si creeaza conditiile necesare unei deplasari line si relaxante pentru persoanele aflate in autoturism. De asemenea, acest sistem asigura un control sporit al masinii. Este vorba de sistemul de suspensie – un ansamblu de piese auto care face legatura dintre caroserie si rotile autoturismului.

Suspensia masinii i-a preocupat pe producatori inca de la primele modele construite vreodata. Prima masina cu suspensie independenta a fost Morgan in 1911. Un secol mai tarziu, in zilele noastre, suspensiile de ultima generatie isi modifica proprietatile prin apasarea unui singur buton, devenind mai rigide sau mai confortabile, in functie de preferintele soferului si de suprafata de rulare. O alta categorie de suspensie care prinde teren, in special in zona autoturismelor de lux este suspensia pneumatica, pe perne de aer. Multi soferi considera acest tip de suspensie perfectiunea in materie, oferind confort total, manevrabilitate ideala, dar si – in unele cazuri – posibilitatea de a ajusta garda la sol a masinii in functie de traseu. Dar mai exista si o alta categorie de soferi care cauta mai degraba performanta decat confortul. Aici vorbim de pasionatii de off road, ale caror masini au cele mai rigide suspensii intalnite. Dar sa ne intoarcem la autoturismele de zi cu zi. Majoritatea masinilor de astazi vin echipate cu o suspensie care poarta numele MacPherson. La autoturismele trecute de prima tinerete, acest sistem este utilizat doar pe puntea din fata, in timp ce pe puntea din spate se poate regasi o suspensie de tip semi-rigida. Azi mai toti producatorii au adoptat solutii pentru o suspensie independenta si pentru puntea din spate.

Piesele auto componente ale sistemuli de suspensie sunt amortizoare, arc spirala, bara stabilizatoare cu bieletele antiruliu, brat suspensie roata, bucse si articulatii. In sistemul MacPherson, precum si in varianta sa mai evoluata denumita Double Wishbone, arcul invaluie amortizorul si impreuna cu bara stabilizatoare suporta greutatea autoturismului si ii mentin o pozitie corecta fata de drum. In acelasi timp, arcul mai are misiunea de a absorbi socurile produse de denivelari, in timp ce amortizoarele au obligatia de a asigura un contact ferm dintre roata si drum, prin amortizarea vibratiilor caroseriei si ale rotii.

Bratul suspensie roata sau bascula are o misiune principala cruciala. Practic, aceasta piesa tine roata la locul ei – nici mai in fata, nici mai in spate, nici mai in stanga, nici mai in dreapta. Este gresit sa spunem, insa, ca bratul suspensie roata este singura piesa care face legatura intre caroserie si roata. Aceasta legatura este deosebit de complexa si se bazeaza pe un cumul de forte, respectiv pe un calcul sofisticat. Intr-o anumita masura, toate piesele sistemului de suspensie au rolul de a sustine greutatea caroseriei, in proportii diferite care asigura acel echilibru si acea senzatie de plutire a caroseriei.

In sistemul MacPherson, bratul suspensie roata are o forma de triunghi. Doua capete ale piesei se monteaza pe sasiu, iar la imbinare sunt prezente bucsele care asigura flexibilitatea basculei. La al treilea capat, cel dinspre roata, bascula se continua prin pivot, ultima veriga care leaga bratul de suspensie de fuzeta rotii. In sistemul semi-rigid sau semi-independent, prezent pe puntea din spate a multor masini aflate in circulatie, bratul suspensie roata este o bara simpla, care la un capat se imbina printr-o bucsa de sasiu, iar la celalalt capat prin pivot de fuzeta rotii din spate.

Fiind o piesa din metal masiv, bratul suspensie roata se poate rupe sau se poate indoi doar in situatii critice precum accidente sau trecerea peste denivelari sau gropi foarte mari. Chiar si in aceste conditii, este mult mai probabil ruperea pivotului, insa, din pacate, consecintele pot fi grave. In acest caz, roata isi pierde efectiv pozitia si riscul unui accident este urias, mai ales la viteze mari. Cele mai intalnite probleme, insa, sunt cauzate de uzura bucselor, care reduc confortul din timpul deplasarii.

Ai nevoie de bucse, de pivot sau de brat suspensie roata ? De aici ne ocupam noi. Cu siguranta avem in stoc piesa de care ai nevoie. Altfel n-am fi cel mai mare magazin de piese auto online din Romania cu cea mai variata oferta de piese auto si accesorii, cu cei mai multi producatori de piese si subansamble si cu cei mai pregatiti consilieri de vanzari. Mai mult ca sigur vei gasi aici orice piesa, indiferent ca ai nevoie de o bascula Logan, bascula Megan 2, bascula Opel Astra H, bascula BMW e46, brat suspensie roata spate Opel Vectra C, brat suspensie Audi A4, brat suspensie Mercedes w203 sau de la orice alt producator auto precum: Volkswagen, Ford, Renault, BMW, Mercedes, Volvo, Nissan, Toyota, Hyundai, Seat, Citroen, Peugeot, Fiat etc.

Avem grija sa cumperi exact piesele auto de care ai nevoie. Alegerea ta tine doar de producatorul si, bineinteles, pretul care te avantajeaza. De exemplu, poti alege sa achizitionezi brat suspensie roata Monroe sau brat suspensie roata Fortune Line, poti sa optezi pentru un brat suspensie roata Delphi sau brat suspensie roata Febi Bilstein, Starline, Asam, Bendix și mulți alți producători din cea mai variata gama de piese auto existenta in Romania.

Un consultant ePiesa.ro are expertiza si experienta necesare pentru a te ajuta sa faci cea mai buna alegere pentru masina ta. Poti plati cu cardul online pe site sau ramburs la curier, dar poti sa vii si in magazinele ePiesa.ro din toata tara sa achiti si sa iti ridici personal bratul suspensie roata. Daca te-ai razgandt, nu e nicio problema. Ai 14 zile la dispozitie sa returnezi piesa si iti primesti banii inapoi. Nu rata nici promotiile ePiesa.ro, cu mii de reduceri si nu rata campaniile cu sute de premii zilnice.

CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2011 - 2020 epiesa.ro - Toate drepturile rezervate