Electromotor

Electromotor

Cu siguranta ati vazut in filme foarte vechi autovehicule care se porneau prin rotirea unei manivele, aflata de obicei in fata masinii. Prin miscari rapide de rotatie, acele manivele antrenau motorul sa porneasca. Astazi, la un secol distanta, desi pornim masina la cheie, principiul este acelasi. Motorul nu poate porni fara a fi ajutat de o interventie externa. In vremurile trecute, interventia externa era forta omului. Astazi, functia e indeplinita de electromotor sau demaror.

Procesul de functionare poate fi destul de intuitiv pentru pasionatii de mecanica. Cea mai simpla descriere a operatiunii de pornire a masinii poate fi explicata in felul urmator: dupa actionarea contactului cu cheia, electromotorul primeste curent de la acumulator si incepe sa roteasca volanta, care stimuleaza la randul ei tot angrenajul motorului. Daca privim mai in detaliu aceasta operatiune, putem face corelatii pentru o diagnoza precisa si putem gasi explicatii la eventuale probleme de pornire pe care le-am intalnit vreodata.

Electromotorul este exact ce se numeste – un motor electric. Aceasta piesa transforma energia electrica in energie mecanica, spre deosebire de alternator care face exact opusul – transforma energia mecanica in energie electrica. De altfel, aceste piese auto nu functioneaza simultan. Electromotorul este activ la pornire, in timp ce alternatorul intra in scena imediat dupa. Electromotorul descarca acumulatorul la pornire, alternatorul incarca acumulatorul la loc in timpul mersului.

La pornire, electromotorul forteaza acumulatorul sa elibereze o cantitate mare de energie, cu o intensitate de la 150 pana la un varf 500 de Amperi, in prima etapa a pornirii. Daca motorul nu porneste din diverse motive si soferul insista sa incerce si „sa dea la cheie”, acumulatorul se poate descarca in cateva minute.

Dupa intrarea curentului in electromotor, in interior se activeaza cele doua bobine specifice motoarelor electrice: rotorul si statorul. Partea mobila, rotorul, incepe sa se invarta sub actiunea fortelor electromagnetice si stimuleaza o alta componenta esentiala a electromotorului – solenoidul. La randul sau, solenoidul invarte un pinion angrenat la volanta, mai exact la marginile zimtate ale acesteia. Volanta isi incepe de asemenea miscarea de rotatie pe care o imprima arborelui cotit din motor. Odata puse in functiune subansamblele motorului, primele arderi de combustibil au loc si putem considera ca masina a pornit.

Un motor are nevoie de conditii speciale pentru a porni. In primul rand trebuie sa se realizeze amestecul aer – combustibil, apoi pistoanele trebuie sa realizeze o cursa de comprimare, bujiile sa realizeze aprindere in cazul autoturismelor pe benzina si motorul sa aiba o turatie minima de 100 de rotatii pe minut. Aceasta turatie minima de pornire este asigurata de electromotor. Pentru a obtine aceasta turatie minima la motor, electromotorul sau demarorul trebuie sa imprime rotorului pana la 1000 de rotatii pe minut. Intre pinion si volanta se produce un transfer de forte firesc. Volanta fiind de 20 de ori mai mare decat pinionul care o stimuleaza, se realizeaza un cuplu mare, fapt care asigura forta necesara rotirii intregului ansamblu al motorului masinii. Dupa pornire, turatia motorului este de aproximativ 1000 de rotatii pe minut, la ralanti. Aici se termina actiunea electromotorului, dar va fi reluata la urmatoarea pornire.

Conditiile atmosferice pot creste puterea consumata de demaror pentru pornirea motorului termic. Cu cat temperatura exterioara este mai scazuta cu atat turatia si cuplul de pornire trebuie sa fie mai mari. Pornirea la rece este cu atat mai dificila cu cat vascozitatea uleiului de lubrifiere este mai pronuntata si aerul exterior este mai rece.

Exista din ce in ce mai multi mecanici care recomanda soferilor sa porneasca masina cu ambreiajul apasat. Se evita astfel o situatie neplacuta in care schimbatorul este uitat intr-o viteza, iar motorul se ineaca, nu inainte de a impinge brutal masina in fata.

Dupa o serie de porniri nereusite, acumulatorul se poate descarca, iar electromotorul nu mai poate porni masina. In aceasta situatie, pornirea electromotorului, implicit a autovehiculului se face cu bateria unei alte masini legate prin cabluri de curent la acumulatorul secat de enegie. Dupa pornire, alternatorul preia situatia si se ocupa de incarcarea rapida a acumulatorului. Oricand exista si varianta pornirii prin impingere, o metoda care imita miscarile imprimate de electromotor. Daca masina a pornit este recomandata mentinerea motorului in stare de functionare, tocmai pentru a permite alternatorului sa incarce bateria autoturismului.

Vrei sa achizitionezi electromotor nou? Esti unde trebuie. Aici e cel mai mare magazin de piese auto online din Romania. Poti opta pentru o piesa auto originala sau aftermarket, in functie de buget. Aici beneficiezi de cel mai convenabil pret pentru orice tip de masina ai nevoie. Cu siguranta vei gasi electromotor Logan, electromotor BMW E46, electromotor Opel Astra H, electromotor Golf 4, electromotor Golf 5 sau de la orice alta marca auto precum Mercedes, Volvo, Volkswagen, Nissan, Toyota, Skoda, Seat, Citroen, Peugeot, Fiat etc. Orice masina ai avea, aici gasesti piese auto potrivite. Avem grija sa cumperi exact ce iti trebuie. Alegerea ta tine doar de producatorul si, bineinteles, pretul care te avantajeaza. De exemplu, poti alege sa achizitionezi electromotor Lauber sau electromotor Bosch, poti sa optezi pentru electromotor Valeo sau electromotor Denso si multi alti producatori precum Remy, Starline, Lucas, Mahle Original, Magneti Marelli, Febi Bilstein etc. din cea mai variata gama de piese auto existenta in Romania.

Beneficiezi de consultanta tehnica gratuita oferita de operatori cu vasta experienta. Poti opta pentru o livrare prompta prin curierat rapid, oriunde in tara, iar plata se poate face online sau prin ramburs la curier. Daca esti din Bucuresti, Oradea, Constanta, Ploiesti, Brasov, Cluj, Timisoara, Bacau, Iasi, Galati, Slatina, te asteptam in magazinele epiesa.ro. Aici vei putea prelua personal piesele comandate online sau vei putea conta pe expertiza consultantilor nostri pentru a identifica cele mai bune si convenabile solutii pentru masina ta.

Daca te razgandesti, ai la dispozitie 14 zile sa returnezi produsele cumparate. Fara nicio explicatie, fara nicio suparare. Masina ta merita sa beneficieze de toata atentia ta, iar tu meriti un partener de nadejde cu care poti sa pleci la drum linistit. Nu e o promisiune. E o misiune.

CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2011 - 2020 epiesa.ro - Toate drepturile rezervate