Etrier frana

Etrier frana

Masina pare sa mearga infranata? In timpul deplasarii, discurile de frana se incing peste masura pana la inrosirea acestora? Consumul de combustibil a crescut brusc si una din roti are janta fierbinte? Diagnosticul la aceste simptome este blocarea unui etrier de frana.

Daca esti sigur de acest verdict, intra pe epiesa.ro, cel mai mare magazin de piese auto online din Romania cu cea mai cuprinzatoare gama de piese auto de la producatori din toata lumea pentru orice tip de masina. Cauta un etrier frana corespunzator modelului tau de masina si comanda. Operatiunea de schimbare a etrierilor necesita un nivel avansat de cunostinte mecanice si de experienta. Recomandarea noastra este ca inlocuirea etrierului sa fie facuta intr-un service specializat. Orice greseala este de neconceput in interventiile la sistemul de franare. Nu ar trebui sa te joci cu piesele care iti salveaza literalmente viata.

Sistemul de franare este singurul motiv pentru care oamenilor nu le este frica sa se urce in masini. Inca de cand omul a inventat roata, a avut nevoie si de un dispozitiv cu care sa o opreasca. Din momentul in care vehiculele au devenit prea grele si prea rapide pentru a putea fi oprite cu picioarele, oamenii au adaugat o frana. La inceput a fost un lemn cu care se apasa manual roata. Primul om care a prevazut un sistem de franare cu pedala a fost Wilhelm Maybach, la inceputul secolului. Sistemul de franare se baza atunci pe tamburi, ansamblu a carui structura se pastreaza chiar si in zilele noastre. Abia prin anii 50, Citroen a introdus in productia de serie sistemul de franare pe care il folosim si astazi bazat pe placute de frana cu etrieri si discuri de frana. Acestea erau actionate prin niste cabluri pe care avansul tehnologic le-a inlocuit cu conducte hidraulice, actionate prin pompa centrala de frana, mult mai eficiente si mai sigure decat cablurile.

Sistemul de franare incepe de la pedala de frana si se incheie cu placutele de frana. In momentul actionarii pedalei de frana, pompa centrala de frana pulseaza lichid catre cele patru roti. Lichidul ajunge la etrier frana unde impinge un piston care preseaza placutele de frana peste discul de frana, fapt ce incetineste viteza de rulare a masinii. Mai exista si varianta cu tambur si saboti de frana, o varianta veche de peste un secol care inca prezinta un mare, dar singur avantaj fata de sistemul placute-disc-etrier – durata de viata mai mare. In rest, daca vorbim despre eficienta franarii, placutele sunt net superioare tamburului. Sistemul tambur-saboti inca mai poate fi intalnit la masini pentru puntea din spate, intrucat in timpul franarii, rotile din fata sunt solicitate in procent de 70%, in timp ce rotile din spate depun doar 30% din efortul destinat opririi masinii.

In ansamblul de piese auto care formeaza sistemul de franare, etrierul este cel care executa comanda primita de la pedala de frana. Este format dintr-o piesa metalica masiva, care se monteaza pe fuzeta si sustine placutele de frana pe care le preseaza asupra discului de frana. Aceasta presiune este exercitata cu ajutorul unor pistoane mici, al caror numar variaza de la 1 la 8, in functie de masina si de gradul ei de dotare si performanta. Pistoanele sunt activate de lichidul de frana, care ajunge la etriere direct de la pompa centrala de frana.

Multi soferi ignora in timpul verificarii periodice aceasta piesa deosebit de importanta. Etrierul este foarte expus la substante corozive si murdarie, astfel este predispus la rugina si la complicatiile cauzate de aceasta. Unul din riscurile unui etrier neingrijit este blocarea lui pe disc, fapt ce poate duce la brancarea rotii si la distrugerea discului de frana, a placutelor si chiar la evenimente neplacute in trafic. De aceea este recomandata lubrifierea pinilor de culisare ai etrierului. Mare atentie ca vaselina sau alt lubrifiant folosit sa nu atinga placutele sau discul de frana. Te poti trezi ca frictiunea nu mai are loc corespunzator si ca masina nu mai raspunde la comanda de frana. De asemenea trebuie verificata cu atentie zona in care conducta cu lichid de frana intra in etrier. Pot exista scurgeri care sa afecteze integral sistemul de franare.

De asemenea, este foarte important ca atunci cand efectuati o revizie facila precum inlocuirea placutelor de frana sa nu fortati suruburile care fixeaza etrierul. Deblocati cu un spray anticoroziv suruburile si abia apoi incercati sa le desfaceti. Nu putine au fost cazurile in care un surub s-a rupt si a compromis intreaga piesa.

Daca vrei sa beneficiezi de cea mai mare oferta de piese auto disponibile la cele mai bune preturi, intra pe epiesa.ro, magazinul de piese auto online nr. 1 in Romania si cauta etrieri frana corespunzatori masinii tale. Consultantii nostri iti pun la dispozitie expertiza lor si te vor ajuta sa gasesti solutia perfecta pentru autoturismul tau, fie ca vorbim despre etrier Golf 5, etrier Passat B6, etrier Opel Astra G, etrier frana Renault Megane 2, etrier frana Skoda Octavia sau orice alti etrieri de frana de la producatori auto precum Mercedes, Renault, Hyundai, Nissan, Peugeot, Citroen, Fiat, Volvo, Suzuki, Honda, Toyota, Kia etc.

Poti opta pentru producatorul tau preferat de piese auto. Aici gasesti cu siguranta etrieri de frana ATE, etrieri de frana ASAM, etrieri de frana TRW, etrieri de frana Elstock, dar si de la Nipparts, DRI, Yazuka, SBS, QWP si zeci de alti producatori de piese auto.

Plaseaza comanda si alege optiunea de plata preferata. Poti sa achiti direct cu cardul sau poti plati ramburs la curier, care va veni la tine in cel mai scurt timp posibil de la depunerea comenzii. In acelasi timp, poti vizita oricand reteaua de magazine epiesa.ro in principalele orase ale tarii, de unde poti ridica personal produsele si unde te poti consulta cu expertii nostri. Ai 14 zile la dispozitie sa te razgandesti si iti primesti banii inapoi. Nu rata promotiile si premiile zilnice oferite de epiesa.ro. Te asteapta mii de reduceri importante si iti oferim ocazia de a deveni un client premium. Intra in clubul ePiesa.ro si afla cum poti obtine reduceri permanente la piese auto.

CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2011 - 2020 epiesa.ro - Toate drepturile rezervate