Filtru aer

Filtru aer

A trecut o vreme indelungata de la ultima revizie, iar motorul a inceput sa se comporte ciudat. Vibreaza si da sa se inece la ralanti, nu mai are putere, consumul e din ce in ce mai mare si pe teava de esapament a inceput sa iasa un fum negru. Sunt simptome care pot cauza oricarui sofer scenarii mai negre decat fumul evacuat pe teava de esapament. Insa diagnosticul poate fi unul dintre cele mai banale: filtru aer. O componenta dintr-o categorie prietenoasa de piese auto care ne ofera o serie de indicii prin care semnaleaza ca este cazul sa fie inlocuite.

Filtrul de aer este motivul pentru care motorul masinii respira aer curat in proportie de 99,99%. Orice impuritate mai mare de cativa microni se opreste la bariera impusa de acest filtru indispensabil unui motor sanatos. Pentru a intelege mai bine rolul filtrului de aer, trebuie sa privim in ansamblu cum functioneaza aprindere unui motor si care este formula perfecta de aer si combustibil folosite pentru cea mai buna performanta a autoturismului.

Pentru a produce miciile explozii care stimuleaza miscarea pistoanelor, motorul amesteca aer cu combustibil in camera de ardere intr-un raport prestabilit si ulterior optimizat de computerul de injectie. Daca ne referim la o masina cu caracteristici medii din toate punctele de vedere, indiferent ca vorbim de greutate sau performanta, raportul este de 15 la 1. Mai exact, 15 kilograme de aer pur la 1 kilogram de combustibil consumat. Dupa ce filtrul purifica aerul, acesta este furnizat catre motor conform retetei de catre debitmetru aer sau senzorul de masa de aer, traseul fiind continuat prin clapeta de acceleratie, catre galeriile de admisie. Fiind un filtru de protectie maxima, nu permite aerului, fie el si curat, sa ajunga atat de usor la motor. Din acest motiv, cel putin teoretic, dar si practic in cazul unor soferi care isi risca durata de viata a motorului masinii, autoturismul poate functiona fara un filtru de aer. Ba chiar ar putea avea si o performanta mult mai mare. Insa pentru o perioada foarte scurta. Orice impuritate care in mod normal ar fi oprita de bariera filtrului poate ajunge in camera de ardere si poate provoca avarii grave. Altfel, in prezenta unui filtru aer ponosit si incarcat de praf, aerul nu mai are loc sa patrunda, iar motorul este nevoit sa compenseze cu mai mult combustibil, de unde si consumul crescut.

Filtrul de aer este realizat dintr-un material gros, asemenea cartonului, putand fi realizat si din material textil sau burete. Acest material este montat in zig-zag, pentru asigurarea unei suprafete mai mari de absorbtie si este fixat pe o rama cauciucata, fiind acoperita de propria carcasa de plastic.

Exista si alte tipologii de filtre de aer folosite cu precadere la masinile de curse sau la masinile de serie pe care soferii, pasionati de tuning, si le imagineaza ca fiind masini de curse. Astfel, avem filtrele cu forma cilindrica sau conica. Acestea permit o absorbtie mai usoara a aerului si, in functie de producatorul lor, pot oferi si o protectie la fel de buna ca in cazul filtrelor clasice.

Pe cat de multe probleme poate provoca un filtru aer murdar pe atat de ieftin este. Nu facem nicio economie daca amanam schimbarea filtrului si nici daca in loc sa cumparam si sa montam un filtru nou, il spalam pe cel vechi, cum procedeaza unii soferi care isi risca viata motorului pentru o economie de cateva zeci de lei. Si nu este doar o piesa ieftina. Montarea unui filtru de aer se incadreaza la cele mai simple operatiuni efectuate la o masina. De exemplu, poate fi mai dificila inlocuirea unei lamele de stergator sau a unui bec la faruri, decat inlocuirea unui filtru aer. Se scoate carcasa de protectie, se scoate filtrul de aer vechi, se pune cel nou, se inchide carcasa de protectie. Floare la ureche chiar si pentru un sofer care a deschis capota doar pentru a completa lichidul de parbriz. Este indicat ca schimbarea filtrului aer sa se faca odata cu revizia anuala, impreuna cu filtru combustibil, filtru ulei si filtru polen, dupa 10-15.000 de kilometri. Totusi, in conditiile de trafic din orasele mari, unde aerul este imbacsit de praf, filtrul de aer se poate umple mai repede, chiar si dupa cateva mii de kilometri. In acest caz, masina merita o revizie intermediara, prin care sa inlocuiesti doar filtrele de aer ale masinii: filtru aer al motorului si filtru polen din habitaclu.

Sansele de a-ti achizitiona un filtru de aer neperformant sunt aproape nule. La cat de ieftine sunt pana si piesele originale, niciun producator de piese aftermarket nu-si permite sa scada calitatea filtrelor de aer. Daca vrei sa beneficiezi de cea mai mare oferta de piese auto disponibile la cele mai bune preturi, ai nimerit la fix, pe epiesa.ro, magazinul de piese auto online nr. 1 in Romania. Cauta Filtru aer corespunzator masinii tale.

Consultantii nostri iti pun la dispozitie expertiza lor si te vor ajuta sa gasesti solutia perfecta pentru autoturismul tau, fie ca vorbim despre Filtru aer Golf 4, Filtru aer Passat B6, Filtru aer Opel Astra G, Filtru aer Renault Megane 2, Filtru aer Skoda Octavia sau orice alt Filtru aer de la producatori auto precum Mercedes, Renault, Hyundai, Nissan, Peugeot, Citroen, Fiat, Volvo, Suzuki, Honda, Toyota, Kia etc.

Poti opta pentru producatorul tau preferat de piese auto. Aici gasesti cu siguranta Filtru aer MANN, Filtru aer MAHLE, Filtru aer Bosch, Filtru aer Boss Filters, dar si de la Nipparts, Febi Bilstein, Starline, Knecht, Champion, Sofima, Uniflux, Comline, Ashika, UFI si zeci de alti producatori de piese auto.

Plaseaza comanda si alege optiunea de plata preferata. Poti sa achiti direct cu cardul sau poti plati ramburs la curier, care va veni la tine in cel mai scurt timp posibil de la depunerea comenzii. In acelasi timp, poti vizita oricand reteaua de magazine epiesa.ro in principalele orase ale tarii, de unde poti ridica personal produsele si unde te poti consulta cu expertii nostri. Ai 14 zile la dispozitie sa te razgandesti si iti primesti banii inapoi. Nu rata promotiile si premiile zilnice oferite de epiesa.ro. Te asteapta mii de reduceri importante si iti oferim ocazia de a deveni un client premium. Intra in clubul ePiesa.ro si afla cum poti obtine reduceri permanente la piese auto.

CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2011 - 2020 epiesa.ro - Toate drepturile rezervate