Pivot

Pivot

Bate, troncane, prezinta trepidatii in deplasare si, eventual, se rupe. Daca acest lucru se intampla la o viteza mare, roata devine instabila, iar riscul unui accident grav este urias. Vorbim despre pivot. O piesa mica, dar cu o responsabilitate uriasa. Tine roata la locul ei, chiar si in cele mai neplacute conditii de drum. Pivotul este extensia bratului de suspensie roata, numita si bascula, care se imbina cu fuzeta rotii. Din punct de vedere al ansamblului de piese auto din care face parte, pivotul este o componenta a sistemului de suspensie a masinii. Daca studiem caracteristicile acestei piese, observam ce rol deosebit de important are in suspensia, dar si in directia masinii. Ati auzit de unghiul de fuga? Se refera la pozitia pivotului in timpul mersului, pentru a asigura o stabilitate buna a masinii.

Pentru a privi corect aceste aspecte, trebuie sa intelegem mai bine ce inseamna sistemul de suspensie al masinii. Indiferent de performantele motorului si de designul exterior, masinile obisnuite, de strada pun cel mai mare accent pe confortul soferului si al pasagerilor. Astfel, exista o categorie de piese auto care defineste placerea condusului si creeaza conditiile necesare unei deplasari line si relaxante pentru persoanele aflate in autoturism. De asemenea, acest sistem asigura un control sporit al masinii. Putem considera ca intreg ansamblul de piese auto care fac legatura intre roata si caroserie, si nu tin de directie sau frane, reprezinta sistemul de suspensie al autoturismului.

Suspensia masinii i-a preocupat pe producatori inca de la primele modele construite vreodata. Prima masina cu suspensie independenta a fost Morgan in 1911. Un secol mai tarziu, in zilele noastre, suspensiile de ultima generatie isi modifica proprietatile prin apasarea unui singur buton, devenind mai rigide sau mai confortabile, in functie de preferintele soferului si de suprafata de rulare. O alta categorie de suspensie care prinde teren, in special in zona autoturismelor de lux este suspensia pneumatica, pe perne de aer. Multi soferi considera acest tip de suspensie perfectiunea in materie, oferind confort total, manevrabilitate ideala, dar si – in unele cazuri – posibilitatea de a ajusta garda la sol a masinii in functie de traseu. Dar mai exista si o alta categorie de soferi care cauta mai degraba performanta decat confortul. Aici vorbim de pasionatii de off road, ale caror masini au cele mai rigide suspensii intalnite. Dar sa ne intoarcem la autoturismele de zi cu zi. Majoritatea masinilor de astazi vin echipate cu o suspensie care poarta numele MacPherson. La autoturismele trecute de prima tinerete, acest sistem este utilizat doar pe puntea din fata, in timp ce pe puntea din spate se poate regasi o suspensie de tip semi-rigida. Azi mai toti producatorii au adoptat solutii pentru o suspensie independenta si pentru puntea din spate.

Piesele auto componente ale sistemuli de suspensie sunt amortizoare, arc spirala, bara stabilizatoare cu bieletele antiruliu, brat suspensie roata, bucse si articulatii. In sistemul MacPherson, precum si in varianta sa mai evoluata denumita Double Wishbone, arcul invaluie amortizorul si impreuna cu bara stabilizatoare suporta greutatea autoturismului si ii mentin o pozitie corecta fata de drum. In acelasi timp, arcul mai are misiunea de a absorbi socurile produse de denivelari, in timp ce amortizoarele au obligatia de a asigura un contact ferm dintre roata si drum, prin amortizarea vibratiilor caroseriei si ale rotii.

Acum, pentru a intelege pozitia si rolul pivotului, este necesar sa vorbim despre bratul suspensie roata. Bratul suspensie roata sau bascula are o misiune principala cruciala. Practic, aceasta piesa tine roata la locul ei – nici mai in fata, nici mai in spate, nici mai in stanga, nici mai in dreapta. Este gresit sa spunem, insa, ca bratul suspensie roata este singura piesa care face legatura intre caroserie si roata. Aceasta legatura este deosebit de complexa si se bazeaza pe un cumul de forte, respectiv pe un calcul sofisticat. Intr-o anumita masura, toate piesele sistemului de suspensie au rolul de a sustine greutatea caroseriei, in proportii diferite care asigura acel echilibru si acea senzatie de plutire a caroseriei.

In sistemul MacPherson, bratul suspensie roata are o forma de triunghi. Doua capete ale piesei se monteaza pe sasiu, iar la imbinare sunt prezente bucsele care asigura flexibilitatea basculei. La al treilea capat, cel dinspre roata, bascula se continua prin pivot, ultima veriga care leaga bratul de suspensie de fuzeta rotii. In sistemul semi-rigid sau semi-independent, prezent pe puntea din spate a multor masini aflate in circulatie, bratul suspensie roata este o bara simpla, care la un capat se imbina printr-o bucsa de sasiu, iar la celalalt capat prin pivot de fuzeta rotii din spate.

Asadar, pivotul este unul din beneficiarii socurilor primite de masina in deplasarile pe drum denivelat sau din cauza gropilor de pe sosea. Un pivot slabit da semne de uzura – clasicul simptom auditiv, “bate si troncane” poate fi unul din semnalele ca pivotul abia se mai tine. De altfel, poate fi si verificat, observandu-se daca prezinta un anumit joc la imbinarea cu fuzeta. Daca ignoram aceste simptome, repercursiunile pot fi serioase. Ruperea sau smulgerea pivotului din imbinare poate duce la consecinte grave. In acest caz, roata isi pierde efectiv pozitia si riscul unui accident este urias, mai ales la viteze mari.

Foarte multi mecanici recomanda ca simultan cu schimbarea pivotului sa efectuati si schimbarea basculei sau a bratului suspensie roata. Motivul ar fi ca jocul pivotului inainte de inlocuire ar fi afectat intr-o oarecare masura bascula.

Ai nevoie de bucse, de pivot sau de brat suspensie roata? De aici ne ocupam noi. Cu siguranta avem in stoc piesa de care ai nevoie. Altfel n-am fi cel mai mare magazin de piese auto online din Romania cu cea mai variata oferta de piese auto si accesorii, cu cei mai multi producatori de piese si subansamble si cu cei mai pregatiti consilieri de vanzari. Mai mult sigur vei gasi aici orice piesa, indiferent ca ai nevoie de un pivot Golf 4, pivot BMW e46, pivot Opel Astra G, pivot Logan sau de la orice alt producator auto precum: Volkswagen, Ford, Renault, BMW, Mercedes, Volvo, Nissan, Toyota, Hyundai, Seat, Citroen, Peugeot, Fiat etc.

Avem grija sa cumperi exact piesele auto de care ai nevoie. Alegerea ta tine doar de producatorul si, bineinteles, pretul care te avantajeaza. De exemplu, poti alege sa achizitionezi pivot Monroe sau pivot Moog, poti sa optezi pentru un pivot Frap sau pivot Swag, Febi Bilstein, Starline, Asam, Nipparts și mulți alți producători din cea mai variata gama de piese auto existenta in Romania.

Un consultant ePiesa.ro are expertiza si experienta necesare pentru a te ajuta sa faci cea mai buna alegere pentru masina ta. Poti plati cu cardul online pe site sau ramburs la curier, dar poti sa vii si in magazinele ePiesa.ro din toata tara sa achiti si sa iti ridici personal pivotul. Daca te-ai razgandt, nu e nicio problema. Ai 14 zile la dispozitie sa returnezi piesa si iti primesti banii inapoi. Nu rata nici promotiile ePiesa.ro, cu mii de reduceri si nu rata campaniile cu sute de premii zilnice.

CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2011 - 2020 epiesa.ro - Toate drepturile rezervate