Pe oriunde mergi, masina pare sa-si marcheze teritoriul, lasand in urma o pata de lichid. Acesta e primul semn. Apoi, sistemul de racire al motorului incepe sa scada in eficienta. Se aud zgomote ciudate sub capota. Nivelul antigelului scade vazand cu ochii si ies aburi din radiator. In acest moment trebuie sa identificam natura lichidului scurs sub masina. Cu un servetel sau o carpa alba inmuiati in pata de lichid si observati daca acesta este colorat roz, albastru sau verde. Daca da, atunci cu siguranta masina pierde antigel. Dar de unde? Se pot verifica atent conductele sistemului de racire a motorului. O eventuala fisura s-ar evidentia printr-o mica pata colorata. Dar cel mai probabil nu e vorba de nicio fisura. Sursa scurgerii de agent de racire este chiar inima sistemului: pompa de apa.
Daca ne imaginam masina ca fiind un organism uman, mai multe piese auto ar putea fi numite inimi. Pompa de apa este una din aceste piese auto intrucat este inima sistemului de racire a motorului. Ea pompeaza agentul de racire prin conductele sistemului, de la motor, de unde lichidul preia caldura, pana la radiator, unde lichidul se raceste, si inapoi. Traseul complet al antigelului incepe si se termina cu pompa de apa. In momentul in care motorul este rece, acest traseu este mai scurt si se desfasoara doar in interiorul motorului. Insa dupa ce temperatura creste, termostatul lichidului de racire deschide conducta catre radiatorul de apa, unde agentul este racit cu ajutorul ventilatorului de radiator si trimis inapoi sa revigoreze motorul. Intreaga actiune este animata exclusiv de pompa de apa.
Pozitia pompei de apa difera la fiecare motor in parte. De regula ea poate fi localizata in fata motorului, aproape de ventilator. In cele mai multe cazuri este actionata de o curea, dar exista si variante moderne actionate electric. Nu este o componenta care trebuie schimbata periodic, dar are un regim de uzura ceva mai accentuat fata de restul pieselor auto. Din acest motiv, defectarea pompei de apa nu este un lucru neobisnuit, mai ales daca masinile au o vechime mai mare de 5 ani.
Din fericire, pompa de apa isi anunta sfarsitul cu cateva luni sau chiar ani inainte de a ceda complet. Inainte de a comanda o pompa noua de la un magazin de piese auto online, trebuie sa stii ca exista mici verificari pe care le-ar putea face orice sofer, fara a avea cunostinte vaste de mecanica. Cele mai comune simptome ale unei pompe de apa avariate sunt scurgerile de lichid de racire. Masina ar trebui parcata intr-un loc acoperit, ferit de ploaie, pe o suprafata obligatoriu curata, iar sub motor se pune o bucata de carton. Dupa cateva ore se analizeaza pata cauzata de scurgerea lichidului. Exista mai multe posibilitati: poate sa fie apa rezultata din condensul sistemului de climatizare, poate sa fie lichid de parbriz, scurs din pricina unei fisuri, poate sa fie ulei, poate sa fie combustibil sau poate sa fie chiar lichidul de racire. Cum ne dam seama? Dupa culoare. Antigelul folosit in solutia de racire a motorului poate avea mai multe culori: roz, albastru sau verde. Daca pata are una din aceste culori devine clara natura lichidului scurs. Atentie! Aceasta verificare nu garanteaza faptul ca de vina este pompa de apa, ci doar o include pe lista de suspecti principali. La fel, daca scurgerea nu exista, nu inseamna automat ca pompa de apa functioneaza corect. De altfel, cele mai mari scurgeri de lichid au loc in timpul deplasarii si nu in timpul stationarii.
Al doilea simptom important este zgomotul neobisnuit. Orice sunet iesit din comun tradeaza o posibila problema la pompa de apa. Este un sunet specific, inalt care se aude din partea frontala a motorului si poate fi cauzat de o curea slabita. Cel mai probabil, rotile de transmisie s-au slabit sau ca rulmentii care opereaza pompa de apa s-au uzat. O parte din pompele de apa au componentele din plastic, iar lichidul de racire poate avea efect coroziv, ceea ce duce la uzarea elementelor care imping agentul de racire.
Cel mai ingrijorator simptom este aburul iesit din radiator in timpul mersului. Soferul trebuie sa opreasca masina cat mai rapid cu putinta, intr-o zona ferita si sa apeleze la un mecanic. Ridicarea capotei devine un risc urias pentru sofer, daca acesta incearca sa deschida capacul de la radiator. Lichidul de racire este fierbinte si aflat sub presiune, iar dupa deschiderea capacului va izbucni ca dintr-un vulcan si va provoca arsuri grave persoanelor care se afla in imediata apropiere a motorului. Si acesti aburi care ies din radiator pot semnala o functionare defectuoasa a sistemului de racire, implicit a pompei de apa.
Pentru a-ti cumpara o pompa de apa noua, intra pe epiesa.ro, cel mai mare magazin de piese auto online din Romania. Poti opta pentru o piesa originala sau pentru o pompa de apa aftermarket, in functie de buget. Fie ca ai Renault, BMW, Mercedes, Volvo, Opel, Volkswagen, Ford, Nissan, Toyota, Hyundai, Skoda, Seat, Dacia, Citroen, Peugeot, Fiat, aici gasesti piese auto potrivite. Avem grija sa cumperi exact ce ai nevoie. Alegerea ta tine doar de producatorul si, bineinteles, pretul care te avantajeaza. De exemplu, poti alege sa achizitionezi pompa de apa marca Thermotec sau pompa de apa produsa de Airtex, poti sa optezi pentru o pompa de apa construita de Starline sau pompa de apa a celor de la Magneti Marelli, Saleri Sil, Metelli, INA, Fai Autoparts,Dayco, Kolbenschmidt și mulți alți producători din cea mai variata gama de piese auto existenta in Romania.
Beneficiezi de consultanta tehnica gratuita oferita de operatori cu vasta experienta. Poti opta pentru o livrare prompta prin curierat rapid, oriunde in tara, iar plata se poate face online sau prin ramburs la curier. Daca esti din Bucuresti, Oradea, Constanta, Ploiesti, Brasov, Cluj, Timisoara, Bacau, Iasi, Galati, Slatina, te așteptăm în magazinele epiesa.ro. Aici vei putea prelua personal piesele comandate online sau vei putea conta pe expertiza consultantilor nostri pentru a identifica cele mai bune si convenabile solutii pentru masina ta.
Daca te razgandesti, ai la dispozitie 14 zile sa returnezi produsele cumparate. Fara nicio explicatie, fara nicio suparare. Masina ta merita sa beneficieze de toata atentia ta, iar tu meriti un partener de nadejde cu care poti sa pleci la drum linistit. Nu e o promisiune. E o misiune.
oriunde in tara
in 14 zile
gratuita
variate