Radiator ulei

Radiator ulei

Unul dintre cei mai nocivi factori care poate avaria diferite piese auto este temperatura excesiva. Aceasta temperatura este furnizata in cea mai mare parte de frecarea diferitelor piese, fie ca vorbim de componente ale motorului, fie ca vorbim de actiunea placutei de frana pe discul de frana. Un alt sistem care se poate supraincalzi este cutia de viteze automata. Exista mai multe piese care se ocupa exclusiv de racirea apei, a uleiului, a freonului sau chiar a aerului. Motorul se racoreste cu ajutorul sistemului de racire compus din radiator apa, ventilator radiator, pompa apa, termostat lichid de racire si, bineinteles, lichid de racire. Ba chiar si uleiul de motor contribuie la racire preluand pana la 25% din energia termica eliberata de motor.

Motoarele Turbo au o componenta in plus care le racoreste. Pe langa sistemul clasic cu lichid de racire, motorul cu admisie fortata de aer recurge la o racire rapida cu ajutorul intercooler compresor. Temperatura ridicata a aerului admis in motor are efecte negative asupra performantelor motorului, consumului si a emisiilor poluante. Pentru a elimina aceste dezavantaje intra in actiune intercooler-ul, sistem care aduce urmatoarele avantaje: cresterea densitatii aerului admis in motor, ce are ca efect cresterea puterii motorului cu pana la 25% fata de versiunea fara racire intermediara, reducerea tensiunilor termice asupra turbinei si motorului datorita scaderii temperaturii din cilindri, scaderea consumului de combustibil cu pana la 5% fata de versiunea fara racire intermediara, mai ales datorita eficientei ridicate a racirii la turatii scazute.

O alta piesa care are nevoie de ajutor pentru a se raci este cutia de viteze automata. Iar pentru asta foloseste chiar uleiul din dotare si un radiator de ulei. O cutie automata functioneaza pe baza unor circuite hidraulice, iar lichidul din interior este, de fapt, lichid similar cu cel de servo-directie. Este un ulei mult mai lichid decat cel din cutia manuala, dar este si supus la o temperatura mai mare.

In cazul unei cutii automate exista o pompa care impinge cu presiune lichidul, asa ca de multe ori cutiile automate au si radiatoare de racire a uleiului. Asta inseamna ca temperatura de functionare este si ea alta, mai ales din cauza pompei care se incinge, asa ca stresul asupra lubrifiantului este mult mai mare decat in cazul unei cutii manuale.

Daca la transmisia manuala exista voci care sustin ca nu ar trebui schimbat niciodata uleiul, la cutia automata, recomandarea este sa schimbam uleiul la circa 50.000 – 70.000 de kilometri, conform specificatiilor oferite de producator. Din fericire, cutiile automate anunta singure cand au nevoie de un schimb de ulei. Daca la schimbarea treptelor se simte o bruscare, adica trecerea dintr-o viteza in alta nu se mai face lin, daca se observa pe joja un ulei murdar, netransparent, atunci e momentul sa-l schimbi.

Uleiul pentru cutia de viteze automata este lichidul vital al transmisiei. Fluidul produce presiunea hidraulica necesara pentru functionarea transmisiei. De asemenea, el raceste si lubrifiaza transmisia, fiind racit in prealabil, la randul sau, de radiatorul ulei. Cand nivelul este scazut, pompa poate trage aer in sistem. Aerul ajuns in sistemul hidraulic intrerupe fluxul uleiului din cutia de viteze.

Schimbarea uleiului din cutia de viteze automata nu este o operatiune sofisticata. Mai intai se realizeaza drenarea lichidului din cutia de viteze, prin deconectarea liniei de racire care uneste transmisia cu radiatorul ulei. Se monteaza un tub de cauciuc la capatul conductei si se amplaseaza celalalt capat al tubului intr-un recipient gol. Se porneste motorul si se asteapta ca uleiul sa curga din conducta de racire in recipient, pana la ultima picatura. Se opreste motorul si se reconectaza conducta de racire.

Dreneaza lichidul din cutia de viteze: intai deconecteaza linia de racire care uneste transmisia cu radiatorul. Conecteaza un fragment de tub de cauciuc la conducta si amplaseaza capatul liber al tubului de cauciuc deasupra unui recipient gol. Porneste motorul si lasa-l sa mearga. Uleiul va curge din conducta de racire in recipient. Cand scurgerea inceteaza, opreste motorul. Apoi poti reconecta conducta de racire la radiator. Urmeaza detasarea tavei de scurgere din partea de jos a transmisiei, se inlocuieste filtrul, se schimba garnitura, apoi se monteaza tava la loc. Abia in acest moment putem turna uleiul special pentru transmisie automata cu specificatiile recomandate de producator.

Vrei sa achizitionezi radiator ulei nou? Esti unde trebuie. Aici e cel mai mare magazin de piese auto online din Romania. Poti opta pentru o piesa originala sau aftermarket, in functie de buget. Aici beneficiezi de cel mai convenabil pret pentru orice tip de masina ai nevoie. Cu siguranta vei gasi radiatoare ulei de la orice alta marca auto precum Mercedes, BMW, Dacia, Volvo, Fiat, Renault, Ford, Chevrolet, Kia, Hyundai, Volkswagen, Nissan, Toyota, Skoda, Seat, Citroen, Peugeot, Fiat etc. Orice masina ai avea, aici gasesti piese auto potrivite. Avem grija sa cumperi exact ce iti trebuie. Alegerea ta tine doar de producatorul si, bineinteles, pretul care te avantajeaza. De exemplu, poti alege sa achizitionezi radiator ulei Nissens sau radiator ulei Thermotec, poti sa optezi pentru radiator ulei NRF sau radiator ulei DT si multi alti producatori precum Hella, Vemo, Valeo, ASAM, Ava Quality Cooling, Topran, BF, Febi Bilstein, Frigair, Kaltstadt, MTR, AIC, Trucktec Automotive etc. din cea mai variata gama de piese auto existenta in Romania.

Beneficiezi de consultanta tehnica gratuita oferita de operatori cu vasta experienta. Poti opta pentru o livrare prompta prin curierat rapid, oriunde in tara, iar plata se poate face online cu cardul sau prin ramburs la curier. Daca esti din Bucuresti, Oradea, Constanta, Ploiesti, Brasov, Cluj, Timisoara, Bacau, Iasi, Galati, Slatina, te asteptam in magazinele epiesa.ro. Aici vei putea prelua personal piesele comandate online sau vei putea conta pe expertiza consultantilor nostri pentru a identifica cele mai bune si convenabile solutii pentru masina ta.

Daca te razgandesti, ai la dispozitie 14 zile sa returnezi produsele cumparate. Fara nicio explicatie, fara nicio suparare. Masina ta merita sa beneficieze de toata atentia ta, iar tu meriti un partener de nadejde cu care poti sa pleci la drum linistit. Nu e o promisiune. E o misiune.

CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2011 - 2020 epiesa.ro - Toate drepturile rezervate