Ventilator radiator

Ventilator radiator

Exista un ceas in bord al carui ac trebuie sa stea nemiscat pe pozitie. Este indicatorul temperaturii lichidului de racire a motorului, cu alte cuvinte, temperatura medie a motorului în timpul functionarii masinii. In pozitia perfect verticala acul indica 90 de grade Celsius. Aceasta este temperatura optima de functionare a motoarelor, indiferent ca sunt Diesel sau pe Benzina. Exista totusi o marja acceptabila de 10 grade Celsius intre minimum 85 si maximum 95 de grade Celsius. Daca se depaseste valoarea maxima, atunci motorul are cu siguranta o problema de racire, fapt ce poate duce la avarii grave. Daca acul a intrat in zona rosie a ceasului inseamna ca motorul este incins la peste 120 de grade Celsius si trebuie sa opresti masina de urgenta. Altfel, motorul se poate cala – dauna totala.

Cauzele racirii defectuoase tin de eficienta si starea mai multor piese auto componente in sistemului de racire: poate fi vorba despre ventilatorul de radiator, termostat lichid de racire, radiator apa, pompa de apa. Sau daca esti foarte norocos, pur si simplu, ai ramas fara lichid de racire a motorului. Intra pe epiesa.ro, cel mai variat magazin de piese auto online si comanda antigelul corespunzator motorului masinii tale.

Daca ai ajuns in punctul in care motorul se supraincalzeste si sistemul de racire nu mai face fata, ai posibilitatea sa faci o scurta verificare elementara. In momentul in care acul depasese marja de temperatura normala, trebuie sa ridici capota si sa verifici primul lucru pe care il poti observa: se mai invarte ventilatorul de radiator? Daca nu, este foarte probabil ca motorul ventilatorului de radiator sa se fi ars. Inainte de a accesa un magazin de piese auto online, pentru a-ti achizitiona un ventilator de radiator, apeleaza la un electrician auto pentru a fi sigur daca piesa ta primeste sau nu curent. Multi soferi si mecanici neexperimentati schimba piese auto fara ca acestea sa fie avariate cu adevarat. Daca un ventilator de radiator nu se mai invarte, nu inseamna implicit ca este si defect. Sunt alte cauze care pot duce la oprirea ventilatorului de radiator.

Dar pentru a fi siguri ca intelegem diagnosticul, trebuie sa intelegem cum functioneaza intregul sistem de racire a motorului, din ce piese auto este format si felul in care acestea interactioneaza. De la prima cheie, pana la oprire. Chiar si o perioada dupa oprire.

Ventilatorul de radiator este o piesa indispensabila a masinii. Acesta forteaza scaderea temperaturii lichidului de racire, in momentul in care motorul se supraincalzeste. Ventilatorul de radiator nu porneste odata cu masina, cand motorul este rece. Comanda pentru pornirea lui este data de senzorul de temperatura de langa termostatul lichidului de racire, in momentul in care temperatura motorului depaseste marja de siguranta. Abia atunci, termostatul deschide circuitul lichidului de racire catre radiator apa. Prin canalele radiatorului, lichidul de racire circula si i se scade temperatura din doua directii. Pe deoparte, aerul care intra din exterior in radiator si raceste lichidul, in special, la drum intins, la un rulaj cu viteza mai mare. Dar nu este suficient. Sa nu mai vorbim de situatiile din traficul aglomerat de oras in care viteza maxima nu depaseste 30 km/h. Atunci intra in actiune ventilatorul de radiator, care raceste lichidul din interior.

Daca in trecut, ventilatorul de radiator era actionat direct de motor printr-o curea, astazi ventilatoarele de radiator sunt exclusiv electrice. Exista doua sisteme folosite in industria auto de azi: ventilatorul de radiator singular, cu doua viteze sau doua ventilatoare cu regim de functionare diferit, in functie de conditiile de rulaj, temperatura si viteza, dar si de utilizarea sistemului de climatizare.

Cand ventilatorul de radiator nu porneste, pe langa posibilitatea ca motorul acestuia sa fie ars, mai exista si varianta in care termostatul lichidului de racire sa fie defect si sa nu elibereze lichidul de racire catre radiator. Dar mai exista si situatia in care ventilatorul de radiator refuza sa se mai opreasca. Este normal? Este normal ca ventilatorul de radiator sa functioneze chiar si dupa ce motorul s-a oprit? Da, este normal, in anumite conditii. Ventilatorul nu se opreste pana cand motorul nu ajunge la o temperatura de siguranta. Poate dura pana la 5-10 minute, cu variatii de la masina la masina. Insa exista cazul in care ventilatorul de radiator continua sa functioneze chiar si dupa racire, situatie in care reprezinta o avarie si trebuie decuplata sursa de curent a ventilatorului, urmata de o inspectie a unui mecanic.

O alta problema la ventilatorul radiator poate interveni in urma unui accident, a rulajului excesiv pe drumuri neasfaltate si denivelate sau a uzurii accentuate. Palele se pot fisura, iar ventilatorul radiator se poate descentra fara sa mai functioneze in parametrii normali. Cu timpul, palelele se pot rupe, existand riscul avarierii radiatorului sau a altor piese auto de sub capota. In aceasta situatie este recomandata inlocuirea ventilatorului radiator.

Intra pe epiesa.ro si achizitioneaza din cel mai mare magazin de piese auto online din Romania, ventilatorul radiator potrivit masinii tale. Un consilier te va indruma sa faci cea mai buna alegere si sa cumperi piesa adecvata autoturismului tau, indiferent daca acesta se numeste Opel, Volkswagen, Ford, Nissan, Toyota, Hyundai, Skoda, Seat, Renault, Citroen, Peugeot, Fiat, Dacia, BMW, Mercedes, Volvo. Poti opta pentru o piesa noua originala sau pentru o piesa aftermarket, poti alege un producator preferat din cea mai variata oferta de piese auto online din Romania. Pe epiesa.ro poti gasi ventilator de radiator de la Thermotec sau poti cumpara un ventilator de radiator produs de Febi Bilstein, Swag, Ava Quality Cooling, NRF, Valeo, Nissens, Topran, Autogamma sau Vema si multi alti producatori de piese auto specifice sistemului de racire a motorului.

Operatori cu vasta experienta iti ofera consultanta tehnica gratuita si tot ce iti mai ramane de facut este sa plasezi comanda. Te poti bucura de livrare prompta, oriunde in tara, prin curierat rapid, cu plata prin ramburs sau cu plata online, direct cu cardul pe epiesa.ro. De asemenea, poti achita si poti ridica personal ventilatorul de radiator la unul din magazinele epiesa.ro din tara: Bucuresti, Oradea, Constanta, Ploiesti, Brasov, Cluj, Timisoara, Bacau, Iasi, Galati, Slatina.

Daca te razgandesti, poti sa returnezi produsele cumparate in 14 zile. Fara prea multe explicatii. Prioritatea noastra este ca masina ta sa beneficieze de cele mai bune piese auto de pe piata, iar tu sa te bucuri de cele mai avantajoase preturi dintre toate magazinele de piese auto online din Romania.

CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2011 - 2020 epiesa.ro - Toate drepturile rezervate