Volanta

Volanta

Uneori este un tacanit metalic, alteori pare un zanganit de lanturi. Se aude la ralanti, pe loc, cateodata chiar si in mers, la viteze mici, dar se opreste in momentul in care se actioneaza ambreiajul. Diagnostic: volanta. Acesta este cel mai intalnit simptom al unei volante care isi traieste ultimele sute de kilometri. Exista si alte simptome, ceva mai specifice, pe care doar niste mecanici cu experienta le pot detecta. Dar, in general, spre deosebire de alte piese auto volanta isi anunta sfarsitul, continuand sa-si faca treaba inca o perioada generoasa de timp. In acest punct, depinde de norocul fiecaruia, dar si de cateva sfaturi de condus pentru a prelungi viata volantei. In general, pentru a intelege ce este si de ce pica volanta sau cand si de pe ce magazine de piese auto online ar trebui sa ne comandam una noua, trebuie sa pricepem cateva elemente de baza ale mecanicii. Pentru multi specialisti, prima problema legata de volanta o reprezinta chiar denumirea ei. Nu putini sunt de parere ca denumirea corecta este "Volant", un termen folosit mai des de ingineri si mai rar de mecanici si de soferi carora le este foarte familiara varianta "feminina" a cuvantului. Acesta e si motivul pentru care noi pastram denumirea populara de Volanta.

O preconceptie legata de volanta este pretul ei ridicat. Da, volanta este una dintre cele mai scumpe piese auto. Dar daca o cauti in magazinul de piese auto online care trebuie, s-ar putea sa ai o surpriza placuta. Volanta face legatura dintre arborele cotit al motorului si ambreiaj, respectiv, cutia de viteze. Scopul ei este de a uniformiza miscarea arborelui cotit pentru a transmite mai departe un cuplu continuu si ordonat. Mai usor de inteles si in termeni mai putin tehnici, procesul poate fi explicat asa: fiecare piston dezvolta o energie mecanica doar pe cursa de destindere. Astfel, miscarile pe care le imprima arborelului cotit nu sunt perfect continue, iar masina risca sa aiba fluctuatii mari de forta in deplasare. Din acest motiv, la capatul arborelui cotit a fost conceput un disc greu, cu o inertie mare, care acumuleaza energia mecanica si o retransmite uniform catre ambreiaj, cutie de viteze, pana la beneficiarul final – rotile. Acest disc este, de fapt, volanta. Ea mai prezinta si o coroana zimtata care angreneaza cu axul demarorului, in procesul de pornire a motorului. Volanta simpla, clasica, are o durata de viata mare, mult mai mare, fata de alte piese auto. In special, intr-un regim de condus linistit, fara manevre fortate, plecari bruste de pe loc, schimbarea rapida a treptelor fara apasarea completa a pedalei de ambreiaj si alte excese specifice condusului agresiv.

Volanta dubla sau volanta cu masa dubla , denumirea completa si corecta din punct de vedere tehnic, reprezinta o evolutie importanta a variantei clasice si face parte dintr-o generatia noua de piese auto. Asigura o uniformizare perfecta a energiei mecanice, reduce zgomotul motorului, oferind astfel un confort si un control superior in timpul condusului. Durata ei de viata este discutabila. Exista cazuri de soferi care s-au plans ca au probleme dupa 100-150 de mii de kilometri, dar nu e o regula. Cauzele unei eventuale avarii pot fi mai specifice decat uzura dupa o anumita varsta sau distanta parcursa. Aceste cauze sunt reprezentate de greseli uzuale pe care multi soferi le fac fara sa-si dea seama. Un obicei foarte nesanatos pentru volanta este asteptarea semaforului cu pedala de ambreiaj apasata. Deseori, aceasta manevra este urmata de o alta gafa: plecare in tromba, cu scartait de roti. Schimbarea rapida a treptelor de viteza, fara a actiona complet ambreiajul, dar si "spritz-urile", modificarile bruște de turatie, toate aceste elemente ale condusului sportiv nu fac casa buna cu masinile de serie, ale caror volante mor cate un pic la fiecare manevra de raliu pe șoselele publice. O alta amenintare o reprezinta supraincarcarea autoturismului si tractarea unor autovehicule grele. Simptomele unei volante bolnave pot aparea chiar si cu cateva zeci de mii de kilometri inainte ca piesa sa pice definitiv. Din nou, nu e o regula. Decizia de a circula in continuare este un risc pe care soferul si-l asuma constient. Pe langa zgomotele metalice care se aud la ralanti, o volanta obosita are si alte simptome: motorul trepideaza mai accentuat si se aude mai tare, masina tremura la plecarea de pe loc sau la deplasarea cu viteza a 1-a sau in marsarier. E momentul sa cauti intr-un catalog de piese auto online modelul de volanta care se potriveste masinii tale.

Ce se intampla daca insisti sa nu-ti schimbi volanta defecta? Problema migreaza cu pasi mici dar siguri catre motor. Arborele cotit se poate uza prematur si va declansa un domino de avarii care se va incheia, eventual, cu dauna multipla la mai multe piese auto.

In cazul in care volanta, discul de ambreiaj sau discul de presiune cedeaza definitiv, masina iese din viteza si schimbatorul se blocheaza. Practic, deplasarea devine imposibila. Singura solutie o reprezinta tractarea. Schimbarea volantei sau a kitului de ambreiaj este o lucrare migaloasa, care poate fi realizata doar la un service specializat. Daca apelati la un mecanic neexperimentat sau alegeti sa faceti lucrarea in regim propriu, exista pericolul ca piesele sa fie montate gresit.

Pentru a-ti cumpara o volanta noua, intra pe epiesa.ro, cel mai mare magazin de piese auto online din Romania. Poti opta pentru o piesa originala sau pentru o volanta aftermarket, in functie de buget. Fie ca ai Dacia, BMW, Mercedes, Volvo, Opel, Volkswagen, Ford, Nissan, Toyota, Hyundai, Skoda, Seat, Renault, Citroen, Peugeot, Fiat, aici gasesti piese auto potrivite. Avem grija sa cumperi exact ce ai nevoie. Beneficiezi de consultanta tehnica gratuita oferita de operatori cu vasta experienta. Poti opta pentru o livrare prompta prin curierat rapid, oriunde in tara, iar plata se poate face online sau prin ramburs la curier. Daca esti din Bucuresti, Oradea, Constanta, Ploiesti, Brasov, Cluj, Timisoara, Bacau, Iasi, Galati, Slatina, te asteptam in magazinele epiesa.ro. Aici vei putea prelua personal piesele comandate online sau vei putea conta pe expertiza consultantilor nostri pentru a identifica cele mai bune si convenabile solutii pentru masina ta.

Daca te razgandesti, ai la dispozitie 14 zile sa returnezi produsele cumparate. Fara nicio explicatie, fara nicio suparare. Masina ta merita sa beneficieze de toata atentia ta, iar tu meriti un partener de nadejde cu care poti sa pleci la drum linistit. Nu e o promisiune. E o misiune.

CEA MAI VARIATA GAMA DE PRODUSE
LIVRARE PRIN CURIER RAPID ORIUNDE IN TARA
POSIBILITATE DE RETUR IN 14 ZILE
CONSULTANTA TEHNICA GRATUITA
MODALITATI DE PLATA VARIATE
© 2011 - 2020 epiesa.ro - Toate drepturile rezervate